BLOG

Câteva rânduri despre psihologia educației...

Câteva rânduri despre psihologia educației...

Un domeniu foarte interesant și foarte productiv pentru formarea unei societăți sănătoase este cel al psihologiei educației

Psihologia educaţiei are în atenţie modul în care se produce şi se determină dezvoltarea omului pe tot parcursul vieţii, în contexte educaţionale de predare-învăţare-dezvoltare variate, ca reacție la cerințele unei lumi aflată într-un proces de schimbare extrem de rapid și de complex. Învățământul formal concentrat până acum în stadiile de viață timpurii nu mai poate asigura funcționarea adaptată a individului pe tot parcursul întregii sale vieți. Psihologul educațional prin competențele sale poate crea cadrul optim de dezvoltare pentru fiecare persoană, în raport cu nevoile acesteia, contextele familiale, cerințele societății și mediului profesional de apartenență.

Citește mai departe...

Primele nouă luni de viață de bază pentru o dezvoltare frumoasa ulterioara

Primele nouă luni de viață, în burtica mamei sunt pline de senzații și multiple informații. Transformarile prenatale vor însoți ființa umană pe parcursul întregii sale vieți.

Francoise Dolto afirma că este nevoie de trei pentru ca un copil să se nască! Dacă dorinţa femeii şi cea a bărbatului sunt indispensabile, nu este mai puţin adevărat că şi dorinţa fătului este absolut necesară. Faptul că embrionul trăieşte şi nu există risc de avort spontan confirmă existenţa unei dorinţe comune de viaţă. Şi de aici începe construcţia vieţii familiale împreună: mica fiinţă care începe să se contureze, părinţii care încep să experimenteze, poate pentru prima oară, rolul de mamă sau de tată.

Citește mai departe...

Primii ani de viață...

Primii ani de viață, primele contacte cu persoanele importante din viața bebelușului, climatul familial sunt pârghii de lansare pentru dezvoltarea și adaptarea sănătoasă a copilului în această lume

Imediat după naştere, când copilul se află într-o stare de conştiinţă în care totul este senzaţie şi se confruntă pentru prima dată cu un mediu străin lui până atunci, are nevoie de foarte multă atenţie şi căldură din partea mamei sale. Practic, aceasta este cea care îi va asigura protecţia şi îl va ghida prima în această lume absolut plină de neprevăzut pentru noul născut. Acesta este mult mai sensibil la experienţele prin care trece decât un adult, deoarece el nu are niciun precedent, niciun cadru de referinţă cu ajutorul căruia să califice sau să înţeleagă impresiile şi senzaţiile care îl copleşesc, unele fiind agreabile, altele dezagreabile.

Citește mai departe...

Preșcolaritatea, etapă de transformări fenomenale

Perioada anilor de grădiniță este plină de achiziții în plan cognitiv, emoțional și socio-relațional, transformările fiind fenomenale de la lună la lună

Copiii cu vârste între 3 şi 6 ani sunt cei care trăiesc în această perioadă o evidentă evoluţie în viaţa intelectuală şi emoţională.Manifestările de opoziţie şi crizele de furie dispar încetul cu încetul şi sunt înlocuite de o atitudine de cooperare, de dorinţa de a-şi satisface părinţii, bunicii şi orice alt adult semnificativ din preajmă. Cooperează cu alţi copii, acceptă să-şi împartă jucăriile şi învaţă să-şi accepte rândul la un joc. Progresele limbajului îi permit copilului să aibă o înţelegere mai bună a lucrurilor şi un autocontrol eficient, care se realizează acum prin comenzile verbale.

Citește mai departe...

Valențele grupului de dezvoltare personală la școlarii mici

Perioada școlarității mici (7 – 11 ani) oferă cadrul necesar organizării și desfășurării unor grupuri de optimizare personală a copiilor pe multiple planuri

Grupurile de dezvoltare personală pentru şcolarii mici se pot organiza cu succes în cadrul cabinetelor individuale de psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională. Cunoaşterea de sine, dezvoltarea creativităţii şi dezvoltarea inteligenţei emoţionale sunt teme de interes pentru părinţi, dar şi pentru cei mici, care trebuie să participe în cunoştinţă de cauză la astfel de experienţe.

Citește mai departe...

Părinte competent = Angajat eficient

Părinte competent = Angajat eficient

Important ca managerii să înțeleagă că, liniștea sufletească dată de o relație frumoasă cu propriii copii crește gradul de disponibilitate a adultului pentru munca sa

Training-ul de dezvoltare / optimizare personală pentru părinți  facilitează întâlnirea unor adulți dornici de a-și îmbogății informațiile în legătură cu creșterea și dezvoltarea psihologică a propriilor copii și de a-și forma și perfecționa abilitățile și comportamentele în rolul de părinte. Cu alte cuvinte participanții unor astfel de întâlniri sunt oameni obișnuiți, cu un anumit nivel de pregătire, atenți la ei și la dezvoltarea copilului lor.

Citește mai departe...

Nașterea, eveniment mult așteptat și cu impact transformator

Nașterea, eveniment mult așteptat și cu impact transformator

Aducerea pe lume a unui copil este un eveniment important și transformator pentru toate persoanele semnificative din viața bebelușului

Unii oameni, în momentul în care îşi doresc un copil, îşi imaginează că posibilităţile lor de a transmite ceva acestuia se limitează numai la aspectul fizic: „Va semăna cu mine sau cu tine?”, „Va avea ochii verzi sau căprui?”, „Va fi înalt sau scund?” Sunt întrebări frecvente pe care tinerii şi le pun. Cum au auzit, totuşi, vorbindu-se despre legile eredităţii, ei se tem că acest copil ar putea semăna fizic şi moral cu părinţii săi, cu bunicii, cu un unchi sau o mătuşă. Foarte rar se gândesc însă, la rolul pe care şi l-ar putea asuma ei în a favoriza sau împiedica astfel de asemănări.

Citește mai departe...

Tranziția de la stadiul de bebeluș la cel de copil, perioada 2-3 ani

Perioada de tranziție de la stadiul de bebeluș la cel de copil, în tre 2 și 3 ani este plină de experiențe, micul explorator având șansa unor acumulări spectaculoase în planul dezvoltării sale.

Perioada de la 2 la 3 ani este o perioadă de tranziţie de la stadiul de bebeluş – la cel de copil. Plin de energie, cel mic se lasă fascinat de fiecare descoperire pe care o face, comunică foarte bine emoţiile sale şi este plin de tandreţe şi veselie, uimindu-şi părinţii prin progresele zilnice pe care le realizează pe linia dezvoltării. Dar, în aceste condiţii de intensitate maximă exploratorie, părinţii trebuie să pună limite copilului, pentru siguranţa sa. Fazele de opoziţie şi de afirmare a sinelui, ca şi frecventele crize de furie ale celui mic, nu întârzie să apară.

Citește mai departe...

Debutul școlarității, o adevărată provocare pentru copii și părinți

Începutul școlarității necesită o atentă gestionare a nevoilor și așteptărilor copiilor și părinților

Consultaţiile oferite părinţilor, separat sau împreună cu copiii, de către psihologul educaţional, îi pot ajuta să comunice mai bine în legătură cu toate problemele ridicate de participarea copilului în primii patru ani la activităţile şcolare. Atitudinea pozitivă faţă de şcoală are şanse mari să se formeze şi să fie păstrată, în urma unui astfel de dialog eficient între părinte şi copil. Să nu uităm că o dată cu debutul şcolarităţii copilului, părinţii pot retrăi atmosfera şi conflictele propriei şcolarităţi primare. Frecvent sunt utilizate exprimări de genul: „De mâine mergem la şcoală” (de parcă ar merge şi mama şi tatăl împreună cu copilul) sau „Nu ne place să facem temele.”

Citește mai departe...

DATE CONTACT

Telefon: 0747.042.439

Email: office@lifeup.ro

 

FOLLOW US

Va invitam sa ne urmariti pe retelele de socializare.